Pepparkakskryddor

Hos sotsaker.com hittade jag ett recept på hur man gör egen pepparkakskrydda.
Kan ju bli en rolig julklapp eller gå-bort-present under juletid, eller bara något kul att pröva på för oss som gillar julen och att pyssla. Själv känner jag mig nyfiken, och räcker tiden till närmare jul kan det hända att jag ger mig på det.

pepparkakskrydda 600x834 Pepparkakskryddor


2 msk malen ingefära
2 msk malen kanel
1 msk hel kardemumma
1 msk mald kryddnejlika

Krossa kardemumman i en mortel. Fyll en urdiskad och torr kryddburk med kardemummakrosset och de övriga kryddorna. Blanda ordentligt med en sked och sätt på lock.



Bilden och receptet är tagna härifrån.

Kommentarer
Postat av: Julstugan

En bra liten gå bort present.

2011-10-26 » 04:36:56 URL: http://www.julstugan.blogspot.com/
Postat av: Victorias Jul

Skriver ner receptet på en gång. Ibland ska man ju ha pepparkakskryddor i godis eller liknande.

2011-10-26 » 09:53:03 URL: http://victoriajul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: