Plastgranar


Plastgranen har ju länge varit ett alternativ till den riktiga granen. Och själv måste jag erkänna att jag som yngre faktiskt föredrog versionen i plast. Den varken stacks eller barrade. Numera dock, skulle jag inte gärna vara utan en riktigt vacker och väldoftande äkta gran.
Däremot kan jag tycka det är kul med alla speciella versioner det finns av plastgranar idag.
Många känns väl inte jättejuliga, men det är kul att de som tycker att  den traditionella julgranen är tråkig också får  en chans att uttrycka sin stil.


I många moderna hushåll kan jag tänka mig att en vit, silvrig eller svart passar bättre in än en klassisk grön, och även blir lättare att pynta stilenligt. Till och med en rosa eller blå, som också blivit populärt, kan kännas lite kitschigt.


Men vad katten är det här för något? *Asgarv*
(Dömer inte om någon tycker om den, tycker till och med själv att den är lite söt på ett konstigt, konstigt sätt. Men att inbilla mig att den skulle se vacker ut i mitt hem, skulle nog aldrig gå.)

Alla bilder är från rusta.se

Kommentarer
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

svar: Jag köpte boken på Willy:s (i tidningshyllan) för ungefär ett år sedan. Men nu finns den nog inte att få tag på tyvärr :( om du går in på harequin.com och söker på "christmas" finns jättemånga böcker med jultema. Men dock på engelska!

2011-10-23 » 21:08:43 URL: http://emelieschristmas.blogg.se/
Postat av: Jessica

hehehe, alltså den där granen var jätteful live på Rusta måste jag säga. Men jag tänker att den passar som varuhus-skyltning. Då blir det jättefint. Men jag skulle inte vilja ha den hemma...

...säger hon som har den rosa julgranen ;)

2011-10-23 » 21:27:53 URL: http://julilaloland.blogspot.com
Postat av: Falksonchristmas

Jo Rusta ken verkligen ta ut svängarna, var där i helgen och såg dessa skapelser,,, njae inte hemma hos oss i alla fall. Men däremot så hade dom nya kit med julgranspynt, lila kulor med stora "tofsar" ala Montesani,, dom var rätt coola ;-)

2011-10-24 » 13:49:55 URL: http://falksonchristmas.cybersite.nu/
Postat av: Therese Karlstadjul

Jag skulle aldrig ta in en sådan gran i mitt hem. :) Speciellt inte en rosa, det är verklige inte min stil. :) Jag vill ha en riktig, fast den barrar haha. Men alla är ju olika!



SV: Det är jättelätt att göra egen glögg! Jag borde kanske lagt ut receptet, tänkte inte på det. Men Lisas Vinterland (som kommenterat på samma inlägg) har skrivit ned receptet och det var samma som vi använde. Rekommenderas varmt! :)

2011-10-24 » 16:09:59 URL: http://goteborgsjul.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Här hemma är det plast som gäller eftersom en annan är allergisk (och så är vi sällan hemma över jul, så då skulle den stå och barra i en vecka kanske). Ett tag för några år sen var jag inne på att köpa en vit enligt principen att den ändå är fejk och då är det lika bra att köpa en som verkligen är fejk (rosa var dock lite väl..). Nu när jag tänker på det så - varför inte? Den där randiga har jag också sett och ja, alltså, kluven blir man ju - lite fränt, men lite, ja, jag vet inte.. :-)

2011-10-24 » 18:26:04 URL: http://nuardetjuligen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: