Jultänk

Nu har jag varit otroligt kass på att uppdatera igen...
Ska vi ta tag i det igen? Ja. Det gör vi.
Här har det börjats planeras julklappar till släkt och vänner. Tidigt, kanske en del tycker? Seeeent säger jag!! Men nu är vi på g, och inspirationen som fattats innan har äntligen börjat komma. Det gäller att komma in i jultänket, att låta idéerna ligga och gro i bakhuvudet. Visst kanske jag blir lite disträ och får svårt att hinna med andra, mindre viktiga, sysslor så som städning och matlagning. Men vad har man en sambo till om inte till att dumpa av tråkiga saker när man själv har något roligare för sig?
Tänk att det nu bara är sex veckor kvar till första advent! Myyys!

Kommentarer
Postat av: Therese Karlstadjul

Jag har precis börjat tänka så smått på julklappar, men har inte kommit på något än. Men det blir nog några från Unicef och liknande i alla fall. Har du några speciella julklappar i åtanke?



Sv: Ja för tusan, jag kommer att fota mycket. :) Eller så kommer min sambo som inte är lika besatt ägna sig mer åt att fota än att titta på alla saker. :) Aha, kul! Selma var beundransvärd på många sätt.

Jo, vi tröttnade på Göteborg och vi ville inte flytta till någon av våra hemorter (Lysekil och Arboga) och min bror med fru och barn bor här, samt en av mina allra bästa vänner och hennes man och nyfödde son + massa bekanta och vänner. Det är många hemifrån Lysekil som flyttat hit för att plugga och sedan fastnat här, och vi tycker att det är en väldigt lagom stor stad. Och vi fick båda nya jobb och lägenhet, så det var bara att köra! :) Kram!

2011-10-16 » 14:24:48 URL: http://goteborgsjul.blogspot.com/
Postat av: TinaGustafsson.com

Två julklappar har jag köpt och dem köpte jag i juli då jag var i Las Vegas! :-)

2011-10-16 » 16:50:53 URL: http://www.tinagustafsson.com
Postat av: Therese Karlstadjul

Sv: Hemmagjort är jättekul! Jag är inte alls road av att pyssla själv (förutom att sticka halsdukar), men det är väldigt kul att få. :) Och perfekt om man är student och inte badar i pengar!

Vi kände oss väldigt hemma i Göteborg faktiskt, bodde där i åtta år och i flera år bodde en av mina bästa vänner där också. Samt bara 11 mil hem till Lysekil och mina föräldrar där. Plus att Markus syster med familj bor i Göteborg... Men nu trivs vi superbra här och är båda så glada att vi flyttade! :) Förstår att du saknar Halmstad! Ska du flytta tillbaka efter du är klar i skolan?

2011-10-16 » 20:33:07 URL: http://goteborgsjul.blogspot.com/
Postat av: Therese Karlstadjul

Sv: Precis, så jag försöker mig inte ens på att pyssla. :) Ja, vi blev väldigt lättade att vi inte lämnade jobb och allt i Göteborg för något sämre, men Karlstad levde upp till förväntningarna! :) Hoppas att du får det bra i Skåne (eller hur?) tills du kan flytta hemåt igen! :)

2011-10-17 » 21:39:43 URL: http://goteborgsjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: