Blossas glögg 2011


Som vanligt ger Blossa ut en glögg med speciell smak varje år.
Det här året har glöggen en smak av kaffe.


Bild från matikvadrat.wordpress.com


"De är kaffe rostat av Arabicobönor från El Salvador.

- Vi har testat kaffebönor med ursprung från världens alla hörn och vi fastnade för Arabivabönan från familjen Mendendez odling i El Salvador, säger Åsa Orsvärn, chief blender på Blossa, i ett pressmeddelande från Blossa.

Den finns i Systembolagets beställningssortiment från och med 1 oktober."

Text från GP

 


Själv känner jag mig väl inte supersugen på att smaka den, då jag inte lärt mig dricka kaffe än.

Men jag kan tänka mig att den kommer gå hem i många kaffegalningars hushåll!


Kommentarer
Postat av: Lisas Vinterland

Har inte heller lärt mig kaffe! Men hört den ska smaka nästan inget kaffe alls! Men då är det alkoholen, glögg och alkohol går för mig aldrig ihop...

2011-10-18 » 17:39:58 URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: Ellen

Jag älskar verkligen glögg men kaffe är inget för mig... S¨jag tror att jag hoppas över detta haha! Men jag ska tipsa min pappa som är ett stort fan av båda. Måste också säga att jag tyckte att flaskan var riktigt snygg!!



SV: Åh va synd att det inte hade fått in några julgrjer än... Men det kanske kommer lagom till julklappshandeln!

2011-10-18 » 18:35:03 URL: http://ourchristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: