Uppföljare till Greveholm!


Nu, mitt i maj, är det äntligen dags för mig att visa att jag inte försvunnit helt! Tyvärr blev det lite mycket innan jul, men nu är det dags för nya tag! Nytt mål: hålla ut med julbloggen fram till julafton. Inte helt orimligt, eller? ;)
Tack i alla fall ni som fortfarande tittar in här, några stycken är ni varje dag. Upskattar det jättemycket, även om jag inte förstår vad ni har för er!

Julen känns väl inte superaktuell än, men jag tänkte att jag skulle börja slänga in några ord då och då redan nu.
Hittade nyss en länk på facebook till den här artikeln:
http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/article1404600/Favorit-gor-comeback.html

Tydligen ska de 2012 göra en uppföljare till Mysteriet på Greveholm som det årets julkalender! Lite svårt att veta vad man ska tycka, är rädd att den inte alls ska leva upp till originalet. Kommer kännas konstigt med nya skådespelare också, synd att Lillan nog inte är så liten längre. Hur som helst ser jag ändå väldigt mycket fram emot det! Greveholm är min favoritkalender genom tiderna (tätt följd av Sunes jul), och ingen annan kalender
har haft så härlig stämning. I artikeln hoppas de få använda samma slott som förra gången, och det hoppas jag också! Dels för att stilen ska vara densamma, och dels för att slottet ligger nära där jag bor. Road trips till slottet när de spelar in nästa vår vore inte helt fel!

Spännande är det iaf, och nu undrar jag över vilken som kommer bli årets kalender.
Någon som vet?


Det underbara originalet. Bild tagen från Discshop.

Kommentarer
Postat av: Lisas Jul

Åh, blev överlycklig! Tack för det beskedet och länken, blir superspännande! =)

2011-05-17 » 13:54:26 URL: http://lisasjul.webblogg.se/
Postat av: Stockholmsjul

Åh vilken härlig nyhet! :D Kul att slottet ligger så pass nära dig, kanske kan kanta dit med eran lille vovve som nu mera kanske är lite större ;)



Jodå! Jag har gjort ett inlägg om årets kalander! Årets ska dessutom spelas in i gamla stan för att behålla den äldre julkänslan, lite charles dickens story över det hela :)



Ha en trevlig sommar!

2011-06-16 » 19:32:43 URL: http://stockholmsjul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: