Juliga frågor :)



Hittade en mysig lista hos Lisas Jul jag inte
kunde låta bli att använda.
Tack för inspirationen, Lisa! ;)


Vad brukar du göra under december?

Njuta och vältra mig i allt som är jul :)
Helst ska varje dag i december vara en liten mini-julafton!

Film-måsten i jul?


Finns så många! Vill helst se en julfilm varje kväll i december ;)
Ensam hemma 1 & 2, Polarexpressen, Nu är det jul igen och Die Hard bland andra.

Känner du julstress?

Det finns ju alltid saker man inte hinner, men jag försöker att inte hänga upp mig för mycket på det.
Men tidigare har jag alltid velat spara inslagningen till strax innan jul, vilket har lett till att jag varit uppe till 4-5 kvällen innan julafton, och gått upp 4 timmar senare för att fortsätta. Det ska jag försöka undvika i år!

Vad är bäst med december?

Stämningen, den går inte att slå! Även om magin försvinner mycket med åren, kan nog ingen förneka
att det är något speciellt med december och juletid! Den glädjen och vänligheten borde genomsyra hela året!

Godast på julbordet?

Prinskorv, ost och lax!

Ovanlig vana kring jul

Hm... svårt. Vi brukar ha en liten extra klappöppning för min bror de år han jobbar över julen (han kör taxi).
Ingen rolig vana direkt, man vill ju ha hela familjen samlad, men lite ovanlig.

Hur ser er julafton ut?

I korthet: mysfrukost med film, förberedelser, firande med ena släkten (mat, kalle, paket), sen vidare för att fira med andra släkten (mer mat och mer paket).


Favoritjul-låtar?


Usch vad sånt här är svårt! Happy X-mas, Driving home for christmas, Have yourself a merry little christmas, Dolly Parton's version av Walking in a winter wonderland och Juligen är några favoriter.

Vad brukar du ge bort i present?

Det brukar bli för mycket, men det är så roligt att ge. Det viktigaste är att det är genomtänkt. Tanken är viktigast! 

Vad tycker du inte om på julbordet?

En hel del faktiskt. Jag är tyvärr väldigt petig, men jag har i alla fall lärt mig äta grön-, röd- och brunkål nu!Skinka, sill, dopp i grytan är några saker jag inte är förtjust i. Skinkan kan gå ner, men absolut ingen sill!

Vad vill du ha i julklapp?

Hm... Brukar faktiskt vara dålig på att önska mig saker. Det är så mycket roligare att ge :)
Men eftersom jag älskar att göra fina önskelistor ska jag nog kunna komma på en del ;) 

Godaste julgodiset?

Mintchokladkola och vita snöbollar (fast jag brukar göra en version utan kokos.)

Vart ska ni fira jul i år?

Sambon och jag brukar tillbringa halva julafton i hans föräldrahem och halva hos min mor.
Men i år blir min sidas firande hos syster med familj.

Hur många brukar ni vara på julen?

Sju i ena firandet och nio i andra. Förr kunde vi fira med större delar av släkten, men
numera tycker vi det är mysigast att vara bara de närmaste. Men det kommer ju utökas
ju fler små barn som tillkommer :)


Har du firat jul utomlands, eller kan tänka dig göra det?

Nej, nej, nej! Vi tillbringade början av december förra året i Thailand. Även om det var en otroligt härlig semester fick jag nästan ångest av tanken på att jag missade en massa juligheter. Så jag kommer aldrig prioritera bränna framför snö ;)


Flera av svaren på dessa frågor är såna jag tidigare tänkt utveckla till hela inlägg.
Nu när jag har dem här... tänker jag göra det ändå! :D
Ni får helt enkelt stå ut ;)





Kommentarer
Postat av: Lisa

SV; tack så mkt! Det är så kul med julfotning och vovvan min är en riktig snötok :) och vad bra du svarade på listan, tycker det är himla skojj o se vad andra svarar =)

2010-10-08 » 16:24:47 URL: http://lisasjul.blogg.se/
Postat av: Stockholmsjul

Åh kan du inte lägga upp receptet på varianten på snöbollar utan kokos? Är själv inte så förtjust i kokos :)

2010-10-08 » 19:05:18 URL: http://stockholmsjul.blogg.se/
Postat av: Johanna

Härlig lista! får ta och besvara den en trist kväll jag också :P

2010-10-08 » 22:35:11 URL: http://arildsdottir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: