Härliga höst


Tänk att det bara är 69 dagar kvar till jul! :)
Kanske inte är så "bara" egentligen, men för mig
finns det någon sorts osynlig gräns vid 70.
70 - alldeles för långt kvar!
69 - nu börjar det allt närma sig!
Haha!

Har läst i olika bloggar huruvida de tycker
det är rätt att sätta igång med julmyset än.
Jag förstår båda sidor.

Å ena sidan vill man inte riskera att tjata ut
julen, det hade ju varit hemskt!
Samtidigt tror jag att om kärleken för
(eller kanske besattheten av, haha!) julen
är tillräckligt stark försvinner inte känslan av
att man fuskar lite i förtid ;)

En sak jag dock känner att jag själv lätt gör
är att fokusera så hårt på julen att jag missar
det härliga med hösten!
För om man är som jag, och välkomnar mörkret
och tycker det är mysigt, medan andra klagar på att
sommaren försvunnit för fort, borde man ju
verkligen passa på att njuta!
Så nu ska jag verkligen försöka göra det mer.
Se på alla vackra höstlöv, tända massa ljus,
försöka läsa en bok utöver min tråkiga kurslitteratur ;)
och se på folk iklädda allt snyggt höstmode.

Med det här menar jag inte heller att bloggen ska få lida
eller att jag kommer sluta fantisera om jul. För det går nog inte! ;)

Nej, nu har jag skrivit av mig. Dax att helga! :D

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag håller med dig, jag älskar hösten och mörkret och njuter väldigt mycket av hur otroligt vackert det är nu med alla höstlöv och den friska luften. Jag njuter av både höst och vinter. :)



Sv: Aha, ja då vet du precis hur löjligt det är att folk vill färdas på julafton! :) Ja, jag kan nog inte vara nog tydlig med hur fantastiskt det är i Prag! Otroligt vackert, god och billig mat, gångavstånd till allt så man kan promenera runt en hel dag och bara njuta, det finns mycket att se, är väldigt mysig till jul, billigt att åka dit (speciellt från Malmö)... :)

2010-10-16 » 22:02:15 URL: http://goteborgsjul.blogpost.com
Postat av: Stockholmsjul

Måste bara säga att receptet du har i inlägget innan låter grymt gott! Det måste prövas i jul! Hihi det blir bara mer och mer som jag ska pröva i jul... Kommer nog bo i köket hela december haha! ;)

2010-10-16 » 22:29:43 URL: http://stockholmsjul.blogg.se/
Postat av: kattis

Ja supersvårt man vill ju börja nu med julen! Haha. Jag brukar börja i mitten av november och ta fram julsaker och kika vad jag har sen veckan mot advent brukar sakerna få komma upp :). Jag tar hellre fram tidigare och slänger gärna ut julsakerna några dagar efter nyårsafton, då är ju allt över. :) Man vill ju njuta av julen innan julafton & Nyårsafton sen spelar det ju ingen roll haha :P

2010-10-17 » 13:31:27 URL: http://christmaslady.blogg.se/
Postat av: Axelina

Jag har också tänkt på det med hösten! Det slog mig nu i helgen när jag var iväg.. Det är ju så fint med alla färger och allt, man borde ta vara på det mer! Så jag tog en promenad och samlade på mig en massa kastanjer som jag ska smycka mina ljus med, haha:)

2010-10-17 » 19:32:50 URL: http://ourchristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: