Tomtar på loftet


Tomtar på loftet, eller Nissene på låven, är en norsk tv-serie som visades som en julkalender i Norge 2001 samt i Sverige 2002 och 2003. Den skapades av Espen Eckbo och Kristian Ødegård, och handlade om 24 såpadeltagare (egentligen skådespelare), som skulle bo på ett höloft i 24 dagar och enbart leva på godis och gröt. Varje dag utsattes de för utmaningar, och varje dag röstades en deltagare ut.

Första avsnittet:



Jag minns att jag var väldigt förtjust i julkalendern när den gick, den absurda humor de använde tyckte jag var väldigt charmig. Därför blev jag väldigt glad när jag hittade den på cdon.com för 199kr! Om inte annat kan man ju se dem på youtube, i lite sämre kvalité.

I år ska det även komma en ny omgång av Nissene, fast i år med svenska titeln Expedition: Julklapp! Denna gång ska de tydligen ut på expedition genom Norges skogar för att se vem som kan få titeln "Norges tuffaste tomte". Mer om det kan ni läsa här.
Speciellt den här gången är att allas vår egen Björn Gustafsson ska vara med! Kul att få se mer med honom, och det var tydligen även under inspelningen han hittade sin nya kärlek, en av de kvinnliga deltagarna vid namn Kristine Riis.


De nya avsnitten kommer sändas på kanal 5 ca 18.15, med start den 1 december. Man kommer även kunna se dem på kanal5play.se!

Kommentarer
Postat av: Therese Karlstadjul

Åh jag ÄLSKAR Tomtar på loftet! Jag har hela serien nedladdad tror jag, måste kolla upp det för annars ska jag köpa den. Den är verkligen rolig, kul att någon mer sett och uppskattar den. :)

Sv: Jaa, det doftar ljuvligt här! Man vänjer sig ju, men när man kommer in utifrån känner man det igen. :)

2011-11-05 » 10:02:22 URL: http://goteborgsjul.blogspot.com/
Postat av: Victorias Jul

Jag tyckte också om tomtarna på loftet. Hoppas årets kalender är lika bra.

2011-11-05 » 11:54:28 URL: http://victoriajul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: