Julby

Ett av mina favoritjulpynt är denna julby. Den har hängt med från föräldrahemmet och är så himla mysig om kvällen med det fina skenet inifrån de små husen. Jag älskar pynt som skapar sin egen lilla värld.

I år har de två små personerna tillkommit. På Vellingeblomman, som jag skrivit om tidigare, hade de massor med figurer, djur, lyktor och växter m.m. som skulle passa till. Så vi får väl se hur mycket jag kommer utöka den över kommande år. Vill varken att den ska bli överdriven eller att jag ska bli pank, så vi får väl se.

I bakgrunden kan man se ännu ett nytillskott bland julpyntet - en JUL-ljusstake i vitmålad betong. Robust och fin, helt i min stil. Sen funkar den till både kronljus och värmeljus - kanon!




Kommentarer
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Superfin ljusstake (ljusstakar...)

Waldorfsallad: Jag använde Ingrid Marie-äpplen, men any good apple will do :-)

2011-12-19 » 20:32:33 URL: http://tomtensdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: