Julfilmernas barnstjärnor idag

För många kommer nog alltid filmstjärnorna stanna i den ålder och stil de hade när de var med i våra favoritfilmer. Så är det i alla fall för mig, och särskilt när det kommer till julfilmer. Taylor Momsen kommer alltid vara Cindy Lou, och hur mycket min sambo än tjatar kommer Jake Lloyd alltid vara den lille killen i Klappjakten, och inte en karaktär från Star Wars.
Men det kan ändå vara kul att se hur stjärnorna förändras, och här kommer några exempel:

Macaulay Culkin (gissa hur många gånger jag var tvungen att kontrollkolla för att få den stavningen rätt?) kommer alltid vara Kevin McCallister från Ensam Hemma-filmerna, oavsett hur mycket skägg han skaffar och hur mycket droger han tar.

Lilla Cindy Lou (Taylor Momsen) från Grinchen har vuxit upp till en vågad artist och Gossip Girl-stjärna, och den röda nästippen verkar hon ha sminkat över.

Eric Lloyd, den underbart söte lille killen från Nu är det jul igen-trilogin är inte så liten längre. Men de vackra mörka ögonen har han kvar! Inte alla avundsjuk, nej då...

Jake Lloyd från Klappjakten med Arnold Schwarzenegger (okej, okej P - och Star Wars!), har vuxit ur grisluggen jag antar att hans mamma klippt med kökssaxen (ja, jag känner igen mig, och jag är fortfarande traumatiserad!). Eller så har han lärt sig kamma för den bättre.

Juliette Lewis från Ett päron till farsa firar jul är numera en välkänd skådespelerska och artist.

Och killen som spelade hennes lillebror i filmen är ingen mindre än Johnny Galecki. Eller, som han numera är känd - Leonard i Big Bang Theory!

Kommentarer
Postat av: Lina

Men gud , hade ingen aning om att det var Taylor Momsen som var flickan i Grinchen :O

2011-11-15 » 13:59:27 URL: http://www.sagojul.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tack för din uppiggande kommentar! Min inofficiella diagnos är bipolär och just nu är jag då i en depressiv period. Sämre än på mycket länge och det är liksom inlägg - inte inlägg (man vill ju inte, såklart, det är ju inte party direkt). Jag har boendestöd också, så det är ju till hjälp ibland. (Du kan ju ignorera det här om du inte vill veta..)



Jag visste inte att det var "Leonard"! Det var en riktig överraskning, man undrar ju var de kommer ifrån ibland - de där som får en riktig skjuts efter någon serie sådär. Bra att du har koll!

2011-11-15 » 16:19:36
Postat av: Therese Karlstadjul

Åh Big Bang Theory, en av min favoritserier. :) Har inte tänkt på att han var med i Ett päron till farsa firar jul! Blossom är ju också med i Big Bang Theory. :)



Sv: Det problemet med önskelistor har inte jag, tvärtom haha. Min önskelista blir lång väldigt fort, så det finns mycket att välja från för min familj. :)

2011-11-15 » 20:39:06 URL: http://goteborgsjul.blogspot.com/
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Vilket kul inlägg du har gjort :D

2011-11-21 » 22:59:16 URL: http://emelieschristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: