Jul på IKEA

Äntligen kan man ju se IKEAs jul- och vintersortiment när man går in på deras vanliga hemsida. Mysiga inspirationsbilder och en mängd nya, vintriga varor får mig att längta efter nästa ikeabesök.

På den här bilden tyckte jag mycket om de frostade fönstrena bakgrunden,  allt skum i badkaret som nästan ser ut som snö, och den fina ljusslingan i trädet.

Här tycker jag om hur all trä ger inredningen en varm känsla. Sen gillar jag idén att hänga upp flera stjärnor på en vägg, hyacintgrupperna samt det lilla pepparkakstornet.

bkabka
Även här ger träet en ruffig och snygg känsla, som vägs upp mycket av de fina textilierna. Vepan är också fin, och jag tycker det är en väldigt kul grej att de gjort om den klassiska  lampan till golvlampa.

Här nedan har jag plockat ihop några av mina favoriter ur sortimentet:

 


Bilderna är tagna från IKEA.


Nåt annat som är värt att spanas in på nätet är Gekås blogg, där de nu börjar lägga upp allt fler juligheter!


Kommentarer
Postat av: Jojjjjohs.se

Funderar starkt på att besöka IKEA..

2011-10-28 » 15:33:06 URL: http://jojjjjohs.se
Postat av: Tomtens Dotter

Gillar din nya design :-)

2011-10-28 » 19:54:45 URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad synd att man bor i Umeå, vi har nämligen ingen IKEA här. Det verkar finnas många små godbitar ser det ut som!

2011-10-30 » 15:17:02 URL: http://sandrasjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: