Bara tre veckor till!

God kväll, kära vänner!
Tänk att det idag inte är mer än tre veckor kvar till första advent!
Här planeras har det planerats för fullt i helgen - planer under november/december, inför julstädning, pakethandling och bakande.

Och är det bara jag som kommer alltmer i julstämning ju mer butikerna har jultema i sin reklam? Blir lika förväntansfull varje gång jag upptäcker en ny hög på dörrmattan (reklam alltså, Teddy är ju rumsren sen länge). Att leta tips på klappar i reklamen är ju så roligt och spännande, särskilt när det gäller att komma före sambon och gömma undan allt jag inte vill att han ska hitta!
Idag har det förresten inhandlats lite julklappar. Känns så skönt att komma igång på riktigt!

Men nu är det viloläge som gäller, förkylning och rejäl hosta tar på krafterna. Men det gäller ju att se saker positivt - det är ju en ursäkt att läsa jultidning, tända lite ljus, äta nåt gott och strunta i skiten i hörnorna!


Kommentarer
Postat av: Lisas Vinterland

Visst är det nästan så man längtar efter reklamen nu, det inträffar sällan, haha. Det låter som en jättemysig kväll.. du får krya på dig, här är vi också lite förkylningsdrabbade :)



Sv: ja jag tycker det också.. man vill ju heller inte vara dum om nån känner att man "tar för mycket" inspiration. Isåfall hade jag kunnat ta bort bakgrunden om hon skickat ett mejl eller så, men nu blev man istället kallad lat.. så det blev lite trist. Men full fokus på julen nu i fortsättningen, det är ju vad allt egentligen handlar om :D

2011-11-06 » 23:14:24 URL: http://lisasvinterland.blogspot.com
Postat av: Emma - 24 december

Åhh, du har så rätt, så rätt! Jag vet inte hur många gånger man svirar ett extra varv runt julsakerna i affärerna eller smygläser julreklamen för att inte pojkvännen ska märka! =) Helt otroligt, mindre än tre veckor kvar...

2011-11-07 » 11:00:16 URL: http://tjugofjardedecember.webblogg.se/
Postat av: Therese Karlstadjul

Jag har en 'ingen reklam'-skylt, men nu under julen kan jag sakna all reklam som du pratar om. :) Och vad mycket bättre det är med reklam än hundbajs på hallmattan! :D

Sv: Krya på dig! Och att vara hemma och pyssla (eller läsa jultidningar för min del) är inte illa alls. :)

2011-11-07 » 17:58:24 URL: http://goteborgsjul.blogspot.com/
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Jag längtar som en tok! :D

2011-11-07 » 18:59:42 URL: http://emelieschristmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: