Utmaning


Nu har jag blivit utmanad två gånger på samma utmaning, haha!
Först av Sagojul, och sedan av Our Christmas.
Jag tackar och sätter igång! :D


Pepparkakor – Lussebullar
Skumtomtar – Knäck
Ischoklad – Marsipan (Om jag måste välja, men helst inget av det. Finns så mkt godare julgodis!!)
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv – Julskinka (Förutsatt att julkorv är den där grå läskiga klumpen)
LaxSill
Revbenspjäll – Janssons frestelse (Janssons ser alltid så gott ut, men varför ska de gömma fisk i den annars goda potatisgratängen?!)
Paradis – Aladdin (Paradis är den med den vita chokladpralinen, va? Den isåfall! ;) )
Rullsylta - Pastej (Här är jag givmild och låter andra då min del också!)
Glögg – Julmust (Är faktiskt inget fan av glögg än, men ska försöka lära mig i år!)
Rödbetssallad – Dopp i grytan
Ris a la malta – Risgrynsgröt (Jag vet inte om det är godare direkt, men det känns mer juligt för mig. Risgrynsgröt är ju något jag kan äta året runt)
Äpplemos – Senap
Hemma
- Borta (Eller ja, numera beror det på hur man definierar det. Men hos en familjemedlem nånstans i Halmstad räknar jag numera som hemma. Hade det varit några år sen hade jag nog snarare kedjat fast mig i föräldrahemmet ;) )
Utomlands - Sverige
Ge - Få (Dock vill jag bara klargöra att jag absolut inte har nåt emot att få!! ;) )
Mysteriet På Grevieholm - Dieselråttor & Sjömansmöss (Såklart?)
Chokladkalender - Paketkalender (Paketkalender låter ju i och för sig som en himla trevlig grej :),
men jag är uppvuxen med chokladkalender så det är så det ska vara för mig!)
Plastgran - Äkta
Arne Waise - Ernst

Haha, somm vanligt kan jag inte bara göra en enkel liten lista. Aja, ni får mer information på det här
sättet, och det måste ni ju vilja ha? ;)
Nu är tanken att jag ska utmana 3 andra. Så Arilsdottir, Jul i Laloland och Emelie - Jul i Tomteverkstan,
ni får gärna göra den om ni vill! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

haha vad roligt! klart jag ska göra den :)

2010-10-27 » 11:45:39 URL: http://arildsdottir.blogg.se/
Postat av: Therese

Det är absolut roligt med mer utförliga svar! :)



Sv: Haha ja, jag får ta och se den i år! Jag gillar att köpa och slå in lite allt eftersom, som du tänkt. Förra året slog jag in alla julklappar dagen innan, för jag skulle åka tåg från Göteborg till Karlstad och ville inte förstöra paketen. Och det tog många timmar att slå in alla haha. Ska sprida ut det i år nu när vi ska fira hemma. :)

2010-10-27 » 12:08:43 URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Lisa

SV: Ja, han är tomten själv helt enkelt ;D haha! Ja egna inslagningar är bäst! Och roligast! Köpa världens lyxigaste papper osv, och sen få dra ihop paket med det = stämning. ha :)

2010-10-27 » 12:32:42 URL: http://lisasjul.blogg.se/
Postat av: Lina

SV: Jag har börjat studera i Uppsala nu, så det är bara 40 min tågresa från Stockholm :) Men annars bor jag i södra Dalarna typ!

Jag kör på chokladkalender också, varför bara ha en sort liksom? hehe

Kul att du antog utmaningen! KRAM

2010-10-27 » 13:56:54 URL: http://www.sagojul.blogspot.com
Postat av: Stockholmsjul

Klart det är kul med mer utförliga svar också! ;)

2010-10-27 » 21:32:59 URL: http://stockholmsjul.blogg.se/
Postat av: Luva

Så roligt det är att läsa sånna här listor:D



SV:Ja jag har visst en tendens till att skriva väldigt långt, men roligt att du tycker om det:D Det är samma här, så jag blev så nöjd när jag såg din kommentar^^

Ja det skall bli väldigt roligt att åka till Liseberg, nu är det ju bara två veckor till premiären^^ Åh va bra, det ser jag fram emot! Det kommer han verkligen göra, jag kanske får kolla efter den svarta nosen för att se honom:)

Ja det är inte så vanligt känns det som att brodera, så jag lovar att det kommer komma en bild:) Ha det bäst! Kramar Luva

2010-10-27 » 23:45:11 URL: http://luvasmagiskajul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: