Triss i juliga kakor


Tänkte bara ta en paus från allt plugande och tipsa er om några juliga kakor
som känns okej att fuska med redan nu! :)

Först ut är Ballerina Pepparkaka, en favorit bland många av julbloggarna,
men som jag själv inte prövade förrän under gekåsbesöket för ett par veckor sen.



Jag hade inga speciella förväntningar på dessa kakor, utan plockade dem bara
för att ha något juligt att tugga på på vägen hem.
Men de var riktigt goda! Jag tyckte de smakade ungefär som vanliga pepparkakor,
bara det att de hade en krämig fyllning som passade jättebra till.
Jag är väldigt mycket för kladdiga saker, så den här får tummen upp!



Nästa på tur är en annan kaka det pratats om i julbloggvärlden, nämligen Frödinges
kladdpepparkaka! Alltså i princip Frödinges älskade kladdkaka, fast nu med en julig smak
av pepparkaka :)



Den här kakan hade jag sett fram emot att smaka, men tänkte ändå hålla mig
till närmare jul. Men när sambon och jag besökte hans föräldrahem möttes vi
av uppdukad fika i form av kakan och min svärmor i ett jättefint juligt förkläde!
(Jag gillar min svärmor!! Haha!)
Kakan var i alla fall väldigt god tyckte jag! Den var väldigt krämig och len i smaken,
och med ett starkt inslag av julkryddor.
Det blir tummen upp här också!


Sist ut tänkte jag faktiskt nämna ett av McDonald's bakverk.
Igår när det var så himla härligt ute passade vi på att ta med fika ut
till skogen och ta en långpromenad i det härliga höstvädret.
Med oss fick vi varm choklad och varsin chokladdonut från McDonald's.
Varm choklad är ju i sig väldigt juligt, men det var just donuten jag
fastnade för. Innan har jag inte tänkt på det nämnvärt, men den smakar
rätt så juligt med sina kryddor.


Kommentarer
Postat av: Tomtenissans Julblogg

Sv: Klart ni måste slänga in en bild på lille valpen på julkortet, älskar personliga julkort, helt klart roligast att få.



Så mysigt med en valp lagom till jul oxå...

2010-10-12 » 17:14:20 URL: http://tomtenissansjul.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haha, ja gör det! Här är det snöig action. Men måste säga det är ovanligt även här denna tid att det snöar. Norrsken börjar bli ovanligt även här uppe, ser det nu endast 8-9 gånger/vinter tyvärr :( förr var det i princip varje vecka.. men bra det finns kvar lite iafl :)

2010-10-12 » 21:47:04 URL: http://lisasjul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: