Elf

 

Elf är en amerikansk julfilm från 2003, med bland andra Will Ferrell, James Caan och
Edward Asner i rollerna.

Den handlar om Buddy, en människopojke som adopteras av tomtenissar på Nordpolen.

Buddy växer upp med en känsla av att inte passa in; vilket han inte direkt gör heller. Han är nämligen dubbelt så lång som de andra nissarna och mycket långsammare när det kommer till leksakstillverkning. En dag får han veta att han är adopterad och att hans riktiga pappa bor i New York. Så han reser till New York för att träffa honom, och det blir minst sagt en kulturkrock när det sockerberoende mansbarnet kommer till storstaden.



Med undantag för en del lustiga animationer och en hel del pinsamma situationer tyckte jag att det här var en mysig film i riktig julanda. Den var visuellt väldigt julig med mycket dekorationer, och jag skrattade högt vid ganska många tillfällen. (Något jag inte gör alltför ofta. Istället brukar det bara bli att man smajlar lite eller fnissar lite grann.) Så jag kan rekommendera den, även om jag behövde ta till skämskudden lite väl många gånger. ;)

 

Jag ger den 3 av 5 pepparkakor!

pepparkaksgubbepepparkaksgubbe


Kommentarer
Postat av: SaraOtto

Det är inte så lätt att hitta julen på IKEA :) Jag kollade bland "Nyheter" då jag inte hittade någon sida med bara julsaker.

2010-10-05 » 20:31:39 URL: http://jul.saraotto.se
Postat av: Jul i laloland

OH, JAg gillar ELF. Det är mys och julfilmer kan gärna få vara lite larviga för mig. Det är myset och stämningen jag vill åt.

Jag älskar när han varit i affären hela natten och julpyntat den.

2010-10-05 » 21:21:05 URL: http://julilaloland.blogspot.com/
Postat av: Lisa

SV: Ja gör det :) lika roligt att läsa vad andra svarat som att själv fylla i den!

2010-10-06 » 11:45:51 URL: http://lisasjul.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha jag tycker om den filmen. mysig liksom! :)

2010-10-07 » 16:22:19 URL: http://arildsdottir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: