Julenkät


Det är ju alltid lika roligt att svara på frågor om julen.
Därför tänkte jag låna den här enkäten från Underbara Juletid.

*Hur ser din/dina adventsljusstakar ut i år?
Till att börja med har vi ett rejält datumljus, sen har vi även tre olika adventsljusstakar!
Så kan det gå när man aldrig kommer ihåg vad det är man har och inte har köpt än :P
En, den vi börjat använda, är i rött trä med vita blockljus med sifferbrickor, en med små figurer på och en i betong. Kan visa bilder i ett eget inlägg :)

*Byter du till julgardiner?
Jajjemen, det gör så stor skillnad! Särskilt med röda gardiner som bryter av från all den vita
inredningen vi har. Det enda fönstret utan julgardiner är i rummet vi bestämt ska vara "skräpkammare" under julen (vilket är ett väldigt smidigt sätt att få julstädningen att gå undan! ;) )


*När tar ni in granen?
I nästa vecka är planen. Som sagt firar vi jul hos släkten, så vi vill hinna njuta så mycket som möjligt av gran och pynt innan dess. Nu när vi plockat fram allt annat pynt börjar man verkligen sakna granen!

*Riktig gran eller plast?
När jag växte upp var det faktiskt plast som gällde, pga allergier. Men numera hade jag tyckt det känts hemskt tomt utan en riktig. Så det får det bli även i vårt hem i jul.


*Vilket är ditt favoritjulgodis?
Svårt... Men mintchokladkola och de vitchokladtryfflar jag lagt upp receptet på tidigare kan jag inte få nog av!

*Vilken är din favoritjulkaka?
Ingen jul utan pepparkakor :) Sen älskar jag Leilas Christmas Cupcakes, rejäla och jättegoda!


*Vad gillar du bäst på julbordet?
Prinskorv, lax, ägg, ost, köttbullar, kål och rödbetssallad är nog det jag brukar ta mest av.

*Vilken är din favoritjulskiva?
Absolute Christmas, bra blandning och härlig stämning på alla låtar. Särskilt de lite äldre versionerna. Annars tycker jag bäst om att sätta ihop egna blandningar. Det är sällan de färdiga skivorna får med Dolly Partons "Winter Wonderland".


*Vilken är din favoritjullåt?
Omöjligt att bara säga en. Den jag nämnde i förra frågan är en. Och Juligen. Och Have Yourself a Merry Little Christmas. Och Mer Jul. Och.. Ja, det finns en del...

*Vilken är din favoritsnutt i Kalle Anka på julafton?
Hmm... Tomteverkstan och Piff & Puff tror jag... Fast den med Kalle är ju också en klassiker... Och... Nej, varför måste jag vara så dålig på att välja?!


Kommentarer
Postat av: Underbara Juletid

Kul att du ville svra på fågorna, roligt att läsa dina svar. Skärpkammaren låter inte så dumt ler Winter Wonderland med Dolly Parton måste jag ju leta upp nu för den har jag nog missat.

2010-12-02 » 22:21:58 URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Emelie - Jul i Tomteverkstan

sv: oj! Jag vet faktiskt inte! Haha! Jag hinner knappt om jag ska vara riktigt ärlig. Idag kom jag på mig själv med att diska samtidigt som jag sprang runt med dammsugaren, samtidigt som jag hade telefonen i örat med mamma på tråden plus att jag hade en plåt med lussebullar i ugnen. Men allt går :) Allt tar sån tid bara!

2010-12-02 » 22:38:49 URL: http://julitomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Ellinors julblogg

Sv: Tack för komplimangen! Jag är faktiskt också rätt nöjd med fotona.

Den vita tryffeln låter otroligt god. Jag får nog se till att prova den också.

2010-12-03 » 00:58:18 URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/
Postat av: Lina

SV: Det tycker jag med! När man är ute och går nu ser det alltid så mysigt ut när det lyser inifrån husen ;) Mörkret blir så mysigt när julen kommer!



Älskar föresten också Absolute Christmas, den går varm här hemma :D

2010-12-03 » 06:35:43 URL: http://www.sagojul.blogspot.com
Postat av: Therese

Åh vad skönt med en skräpkammare! :)



Sv: Haha ja, då är det tur att han kommer när du ropar! Ja, vad roligt, det tycker jag att du ska testa! Hittar du något recept på internet eller ska jag be om mormors?

2010-12-03 » 08:34:07 URL: http://goteborgsjul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: